Dag 1 en 2 in Kiruna. - Reisverslag uit Kiruna, Zweden van John en Hanneke Overhage - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 in Kiruna. - Reisverslag uit Kiruna, Zweden van John en Hanneke Overhage - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2 in Kiruna.

Door: John en Hanneke

Blijf op de hoogte en volg John en Hanneke

11 Maart 2017 | Zweden, Kiruna

Na een leuke ontmoeting met de ouders van Lina vertrokken we naar Kiruna. Eeen klein dorpje in lapland. Met de Volswagen bus naar Harmony Lodge in het Aurorapark. De foto's' spreken voor zich. Na n half uur kwamen we daar bijna aan. De laatste 20 km. Was over de bobsleebaan. Een gladde bochtige weg moeilijk te rijden. En dat bleek wel de volgende dag. Daarover straks meer.
We hebben na aankomst een wandeling door af en toe diepe sneeuw gemaajt. Steeds zakte er weer iemand tot over de knie in de sneeuw. Genieg avontuur voor dag 1. Nog wel klaar voor het Niorderlicht maar helaas.
Dag 2 zou avontuurlijk de. worden..en dat werd het. Rijdend naar de weg met te weinig snelheid voor de heuvel gleden we achteruit...te hoge snelheid al glijdend ...slippen...spinnen en draaien. Zie de foto. Niet meer vooruit te krijgen en achteruuit geen optie omdat we nog maar net bespaard waren gebleven van een slip in de afgrond. Hulp ingeroepen van de parkeigenaar en met n pickup gered. De tweede poging lukte gelukkig om de heuvel op te rijden. 2e spektakel van de dag was de Husky tocht. Een prachtige ervaring om nooit te vergeten. Ook nog rendieren gevoerd onderweg. En voor vanavond hopen op n greensky... morgen naar de volgende woning in Riksgränsen.

• 11 Maart 2017 - 22:24

Edwin:

Tjonge, jonge, genoeg avontuur daar en wat een mooie plaatjes. Zelfs de volkswagenbus op de rand van de afgrond ziet er prachtig uit in zo'n omgeving.
    Ik hoop voor jullie dat het noorderlicht nog te zien is.

Geniet ervan. ik kijk uit naar het volgende verslag!
    Edwin.

• 12 Maart 2017 - 08:18

Linda:

Geweldig, behalve dan dat het wel de bedoeling is dat jullie heelhuids weer terug komen!
    Slede rijden met de husky's is fantastisch. Mochten jullie ook op zo'n originele slee? Met dierenhuid waar de dame op zit en de man mag achterop staan? Ben benieuwd naar jullie volgende avontuur...... hier genieten we al van de lente, wat een verschil!gisteren al voor het eerst weer bij wijnbar Vintage op terras gezeten. Tot gauw!

• 12 Maart 2017 - 22:15

Peter O.:

Spannende belevenissen allemaal, maar blijf voorzichtig.
    Geniet er nog fijn van met z'n allen, groetjes....

John en Hanneke

Wij houden van reizen, wandelen en er op uit spreekt ons het meeste aan. Maar eens een weekendje weg in een hotelletje binnen Nederland vinden we ook heerlijk om zo af en toe te doen. Onze zoon woont in Zweden en daar zijn we dus ook wel voor te porren om naar af te reizen.

Actief sinds 04 Maart 2017