Bezoek 'Icehotel' (Brrrr...) Vikingenkerk en rit! - Reisverslag uit Riksgränsen, Zweden van John en Hanneke Overhage - WaarBenJij.nu Bezoek 'Icehotel' (Brrrr...) Vikingenkerk en rit! - Reisverslag uit Riksgränsen, Zweden van John en Hanneke Overhage - WaarBenJij.nu

Bezoek 'Icehotel' (Brrrr...) Vikingenkerk en rit!

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John en Hanneke

13 Maart 2017 | Zweden, Riksgränsen

Vandaag bezochten we het Icehotel. Ieder jaar opnieuw bouwt 'n groep mensen met ijsblokken van 1 bij 2 mtr., die zij uit de bevroren aangrenzende rivier zagen, een nieuw hotel. De wanden worden gemaakt van 'snice', dit is 'n mengsel van snow and ice. Hierdoor ontstaat een isolerende werking waardoor de binnentemperatuur constant -5 blijft. In deze temperatuur slapen de mensen die 'n ijskoude overnachting in het hotel aandurven. Er zijn ruim 50 kamers beschikbaar. Kunstenaars krijgen jaarlijks de kans om één van deze kamers te ontwerpen, uitgevoerd in allerlei wonderbaarlijke ijssculpturen. AMAZING!!! Een overnachting kost je circa € 450,= per overnachting. Maar dan ben je wel een unieke ervaring rijker.

De rit naar Riksgransen, het meest noordelijke gedeelte van Zweden, was 'een uitdaging'. Grote gedeelten van de sterk stijgende en dalende weg waren overdekt met ijs. Er was geen vangrails of wegscheiding en vrachtwagens raasden rakelings langs onze volksbus. Af en toe licht slippend bereikten we (Goddank) onze eindbestemming in een totaal witte wereld.

John en Hanneke

Wij houden van reizen, wandelen en er op uit spreekt ons het meeste aan. Maar eens een weekendje weg in een hotelletje binnen Nederland vinden we ook heerlijk om zo af en toe te doen. Onze zoon woont in Zweden en daar zijn we dus ook wel voor te porren om naar af te reizen.

Actief sinds 04 Maart 2017