VERTREK & AANKOMST - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van John en Hanneke Overhage - WaarBenJij.nu VERTREK & AANKOMST - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van John en Hanneke Overhage - WaarBenJij.nu

VERTREK & AANKOMST

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John en Hanneke

07 Maart 2017 | Nederland, Hilversum

Vanmorgen vertrokken Hanneke en ik omstreeks 07:30 uur naar het station, op weg naar Schiphol. Beiden hadden we eerlijk gezegd best wel 'n spannend onderbuikgevoel. Op wereldreis... De trein zat bomvol, dus mochten we staan. Eenmaal op Schiphol aangekomen vergaten we om uit te checken. Dat wordt dus weer 'n strijd met de NS om dit recht te breien. Maar goed, we waren prachtig op tijd aangekomen en daar gaat het om.

Het inchecken op Schiphol is een uiterst serieuze zaak geworden: Je moet álles in bakken doen wat je bij je hebt. Je schoenen moeten uit, je moet door de röntgen om van onder tot boven bekeken te worden op mogelijk wapentuig. De Starbuckscoffee daarna maakte alles weer goed.

In een behoorlijk klein SAS-vliegtuig vertrokken we naar Stockholm. We kwamen aan in een sneeuwlandschap. Op het vliegveld kochten we tickets voor 3-dagen vrij reizen met 'al' het openbaar vervoer. We verbaasden ons over de onvoorstelbare luxe in de trein. De stoelen, inrichting, videowand, continue info wanneer er iets aan de hand was... Bij de kaartcontrole kregen wij te horen dat de vrij-reizen-tickets NIET geldde voor deze trein. En in de trein zelf 'n kaartje kopen betekende dat je 100 Kronen éxtra moest betalen. Jaja... Lekker dan! Gelukkig werden wij als onwetende goedwillende toeristen gematst: wij moesten boven de prijs voor de kaartjes slechts één keer de boetetoeslag van 100Kr. betalen. Op de bestemming aangekomen kregen wij na ons verhaal gedaan te hebben, keurig een deel van de kosten terug.

Na wat puzzelen hoe het metro-netwerk in elkaar stak kwamen wij halverwege de middag aan bij ons verblijf voor de komende drie dagen. Een particuliere appartement, midden in het centrum op de vijfde etage van een bijzonder mooie woning. Morgen komt Dennis naar het appartement om samen met ons deze hoofdstad te ontdekken.

• 07 Maart 2017 - 19:13

Léon:

Tja jammer van die boete, veel plezier geniet er van jullie wereld reis.

• 07 Maart 2017 - 20:29

Anneliek En Peter:

Wat heerlijk even er op uit,en Dennis weer te ontmoeten, toestand in de trein,maar wel lekker luxe gezeten in de trein.
    Nou veel plezier verder!!!groetjes aan Dennis.

• 07 Maart 2017 - 21:17

HANNEKE:

Dank jullie wel. We zullen de groetjes overbrengen. We zullen nog wel meer avonturen beleven.

• 08 Maart 2017 - 01:48

Peter O.:

Hee, wat leuk om zo jullie belevenissen te kunnen volgen, ik hoop dat jullie er lekker van genieten

en groet Dennis van ons. Veel plezier in Stockholm.