Een dagje Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van John en Hanneke Overhage - WaarBenJij.nu Een dagje Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van John en Hanneke Overhage - WaarBenJij.nu

Een dagje Stockholm

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg John en Hanneke

09 Maart 2017 | Zweden, Stockholm

Na het oude stads gedeelte Gamla Stan gisteren stond er voor vandaag een dagje Djurgården op de planning. Dit is een eiland, met de veerboot erheen, wat van oorsprong dierenpark betekent en behoorde tot de koninklijke jachtgronden. Wij gingen voornamelijk voor het wandelpark, prachtig met de sneeuw, om vervolgens in de boomgaard van Rozendals Trädgård te genieten van koffie met Fika(een lekker zoet hapje).
Met de tram richting het ABBA museum, maar daar aangekomen toch maar niet naar binnen vanwege de hoge entreeprijzen. Een kijkje in de souveniershop leek ons net zo leuk.
Vervolgens nog heerlijk geslenterd door de stad, gebouwen bekeken, geluncht en toch nog even naar Gamla voor een bezoekje aan the Royal Palace. Met moeite voetjes weer de TBana genomen en met de voetjes omhoog weer terugkijken op een leuke dag Stockholm.

• 09 Maart 2017 - 19:11

Linda:

Tja, die Abba is ook onderhand weleens vergaan. Proberen ze er toch nog een slaatje uit te slaan... alleen leuk voor de die-hard fans interessant denk ik...........
    Benieuwd of jullie het Noorderlicht nog gaan beleven.

• 10 Maart 2017 - 06:44

Ellen:

Kan ik eindelijk alles lezen en reageren. Ben benieuwd wat jullie vandaag gaan doen. Het zal best weer een leuke dag worden xxx

John en Hanneke

Wij houden van reizen, wandelen en er op uit spreekt ons het meeste aan. Maar eens een weekendje weg in een hotelletje binnen Nederland vinden we ook heerlijk om zo af en toe te doen. Onze zoon woont in Zweden en daar zijn we dus ook wel voor te porren om naar af te reizen.

Actief sinds 04 Maart 2017