Een dagje Narvik, Noorwegen - Reisverslag uit Narvik, Noorwegen van John en Hanneke Overhage - WaarBenJij.nu Een dagje Narvik, Noorwegen - Reisverslag uit Narvik, Noorwegen van John en Hanneke Overhage - WaarBenJij.nu

Een dagje Narvik, Noorwegen

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg John en Hanneke

13 Maart 2017 | Noorwegen, Narvik

Voor vandaag stond Narvik op de activiteitenlijst. Aangezien we nog geen 2 minuten rijden van de grens zijn was dit natuurlijk een mooie manier om ook te kunnen zeggen in Noorwegen te zijn geweest. Gisteren hebben we geleerd in het Icehotel wat Snice is. Dat ligt hier dus ook op de weg...
Op ongeveer 45 minuten rij-afstand kwamen we aan in Narvik. Wat een prachtige vergezichten hadden we onderweg. Narvik is erg berg-achtig. Het is niet groot, wel wat ski activiteiten, maar niet dat je kan zeggen dat het een ski dorp is.
We hebben er wat rondgestruind, gewandeld, gelunched. Nog even in het enige stukje oude stad geweest wat niet gebombardeerd was in WO2.
Narvik ligt aan een heel groot meer. En niet bevroren voor de verandering omdat het hier zout water betreft.
Om vandaag nog spannend te maken: we kregen een parkeerbon van 70 euro omdat er kennelijk met het betalen van de ticket iets niet goed was gegaan, wel een kaartje gekregen maar was niet betaald. Als ware toeristen en alle charmes in de strijd kregen Dennis en Lina het voor elkaar dat de bon verscheurd werd door een "allervriendeliekste" gemeente ambtenaar.
Terug in Riksgransen thuis nog even gechilled, (zie foto)
Waarschijnlijk geen lichtshow, te veel wolken, dus vroeg naar bed. Morgen gaat Lina haat eerste snowboardles krijgen. Her teacher will be Dennis.

• 14 Maart 2017 - 17:30

Peter O.:

Weer een mooi stukje ervaring rijker, leuk verslag om te lezen en weer
    schitterende foto's, heel veel plezier nog allemaal en groetjes....

• 15 Maart 2017 - 07:53

Linda:

Wat een heerlijke vakantie lijkt me! Leuk om allemaal mee te maken.
    Ik ga zo naar De Boomberg en daar zal ik maarliefst 3 stemmen op mijn partij uitbrengen

John en Hanneke

Wij houden van reizen, wandelen en er op uit spreekt ons het meeste aan. Maar eens een weekendje weg in een hotelletje binnen Nederland vinden we ook heerlijk om zo af en toe te doen. Onze zoon woont in Zweden en daar zijn we dus ook wel voor te porren om naar af te reizen.

Actief sinds 04 Maart 2017